Odkryj bogatą w wydarzenia i oryginalną historię pierwszego Toniku na świecie...

Jacob Schweppe

1783

Jacob Schweppe tworzy pierwszy na świecie napój gazowany

Po 10 latach eksperymentów, Jacob Schweppe, jako pierwszy znalazł sposób jak nasycać dwutlenkiem węgla i butelkować napoje, na skalę przemysłową. Jego wynalazek, Woda Sodowa Schweppe’s, odniosła natychmiastowy sukces. Jej spożycie zalecali lekarze i sprzedawana była (głównie w aptekach) jako środek na różnego rodzaju dolegliwości. Jako twórca bąbelków, Jacob Schweppe, założył w 1783 roku w Genewie nowoczesną firmę produkującą napoje gazowane…

1836

Schweppes otrzymuje od króla Williama IV Patent Dostawcy Rodziny Królewskiej

100 lat po jej powstaniu, marka Schweppes została mianowana oficjalnym dostawcą Rodziny Królewskiej, włączając Księżną Kentu i zakochaną w Schweppes Księżniczkę Wiktorię.

1851

Schweppes zostaje oficjalnym napojem Wielkiej Wystawy Światowej odbywającej się w Crystal Palace w Londynie.

Schweppes wystawiony zostaje na widok milionów gości z całego świata, którzy kupili podczas wystawy ponad milion butelek.
Fontanna usytuowana na wprost wejścia, wpisała się jako stały element graficzny marki i od tej pory jej wizualizacje stale pojawiają się na opakowaniach Schweppes.

1870

W tym roku wprowadzono legendarny Indian Tonic Water i Ginger Ale, które istnieją do dzisiaj

Unikalny smak toniku Schweppes Indian Tonic został zainspirowany kolonialnymi praktykami Brytyjczyków, polegających na używaniu chininy jako lekarstwa na malarię, podczas rejsów do Indii.

1900s

W stronę konsumpcji masowej…

Około roku 1900, Schweppes zaczął pojawiać się w coraz bardziej widocznych reklamach, wykorzystując do tego celu gustowne wizualizacje.

1920

Zmysłowy Schweppes

Po I WŚ, w latach 20-tych, biznes Schweppes dynamicznie rozwija się zarówno na Wyspach jak i zagranicą.

W tym okresie, marka reklamowała swoje produkty wykorzystując wyrafinowane i stylowe reklamy.

 

1930

Nowe produkty

Lata 20-te i 30-te ubiegłego wieku to okres kiedy z dumą wprowadzaliśmy nasze soki owocowe: pomarańczowy, grejpfrutowy i cytrynowy. Później, w latach 50-tych, wprowadzono smaki Bitter Orange i Bitter Lemon, gdzie ten drugi to kluczowy produkt polskiego portfolio marki.

1940-1945

Zmysłowość i wyrafinowanie

Schweppes kontynuuje swoją komunikację opartą o styl “pin-up”, oraz tworzenie własnych wyrażeń, np. Schweppicure.

1946

Schweppervescence..

8 czerwca 1946 roku, podczas Parady Zwycięstwa, rozpoczęła się kampania Schweppervescence; Schweppervescence to połączenie słowa Schweppes i angielskiego słowa Effervescence oznaczającego bąbelkowanie. Zgodnie z kampanią, Schweppervescence utrzymuje się aż do ostatniego łyku napoju. Zupełnie nowy świat…

1948

Schweppervescence

Po II WŚ do Europy Zachodniej powrócił wolny handel. Aby uczcić koniec wojny, Schweppes rozpoczął swoją kampanię o nazwie Schweppervescence. Jej nazwa to połączenie nazwy marki oraz angielskiego słowa “effervescent” które oznacza “musujący”.

1950

Dalszy ciąg niekonwencjonalnych reklam

W latach 50-tych pojawiła się kampania Schweppshire, w ramach której powstała cała seria reklam. W Stanach Zjednoczonych pojawił się komandor Whitehead – angielski gentleman z rudą brodą. Przez prawie dwie dekady pojawiał się w tamtejszych reklamach. W innych krajach, Schweppes angażował inne znane osoby, jak Siné, Stephen Potter, George Him, czy Leupin.

1957

Porzerzanie portfolio bitter…

1 Maja 1957 roku, dzięki nowym technologiom przetwarzania owoców w napojach gazowanych, wprowadzono dwa nowe smaki: Bitter Orange i Bitter Lemon. Szczególnie ten drugi odniósł ogromny sukces komercyjny.

1970s

Wprowadzenie kolejnego klasyka.

Gdy skandynawowie poszukiwali idealnego napoju do mieszania ze swojej domowej roboty wódką, Schweppes podjął rękawicę. W ten sposób powstał Russchian – tajemnicza i bogata mieszanka nut leśnych owoców i hibiscusa w słodko – gorzkim napoju.

1980

Schwepping

Kolejna kampania “Schwepping” powstała w latach 80-tych odnosząc spektakularny sukces.

1990

Schhh…

„Release the Schhh… in you”

1998

Nadchodzi gepard Clive

W 1998 roku światu ukazał się słynny i uroczy gepard Clive. Pokazując to tradycyjne godło Anglii, symbolizujące dumę, kompetencje i siłę, Schweppes zadziwił wszystkich i zadeklarował powrót do korzeni.

2009

Nicole Kidman ambasadorem marki Schweppes

Launch europejskiej kampanii z przepiękną Nicole Kidman jako ambasadorem marki Schweppes. Spot został nakręcony w Indiach przez indyjskiego reżysera Shekhar’a Kapur’a.

2011

Nowy ambasador marki

Nowa, szykowna i urzekająca muza: Uma Thurman.

Schweppes współpracuje z gwiazdą Hollywood przy tej nowatorskiej i pełnej zmysłowości kampanii reklamowej, stworzonej przez Davida LaChapelle. “Hey.. what did you expect!” (Hej… a czego się spodziewałeś?).

2014

Schweppes. Zaskakujący od 1783

W 2013 roku powstaje pierwsza kampania telewizyjna, przygotowana specjalnie dla Polski – Schweppes. Zaskakujący od 1783.

2015

Poznaj Dzisiejszych Twórców

Korzystając ze swojego dziedzictwa oryginalności i ekspertyzy w miksowaniu drinków Schweppes startuje z kampanią Dzisiejsi Twórcy. Celebrujemy naszego założyciela – Jacoba Schweppe – a także inspirujemy twórców współczesnego świata; w żywności, napojach i modzie. Inspirujemy ich, by zostawili po sobie ślad.